Friday, September 24, 2010

Kehidupan seorg remaja!

Kehidupan seorg remaja amat perit tpi bila difikirkn  balik itu larh kenangan yg paling manis dlm hidup kita.


     Di saat remaja kita larh dpt mengenal erti cinta,kawan,baik,jahat dan perkara yg kita harus buat..perkara yg berguna..saya na cerita la skit saat remaja saya..haha..mybe bukn psl cinta kot..sebab saya belum cukup remaja lagi untuk memahami psl cinta ni..:D..

    Di dlm dunia ni..tipu larh kalau kita ckp kita ta da kawn kan?kawan larh perkara yg pling penting kita kena ada dlm hidup ni..tpi kita kena larh pndai pilih kwan..jgn main angkt jer..haha..nnti kita lak terangkt..haha..terus terang saya ckp..hidup saya ni lebih gembira bila bersama kawan saya..tpi dgn family pun gembira jgak..jgn slh  anggap lak..hehe..tanpa kawan kita ta dpt merasai keindahan dunia ni..Tuhan dah bagi kita ibu bapa untuk menjaga kita..Tuhan jugak dah bgi kita kekasih untuk rasa  disayangi..dn Tuhan jugak bagi kita kawan untuk merasa gembira bila kita masih ada di dunia ini..anggap je lah kwn yang memasang api pelita untuk kita lalu hidup yg serba gelap ni..ibubapa kita yg menyediakn nye..dan kekasih kita yg membawanya bersama kita dn tempoh bersama dlm idup ni..:D..

   Di saat remaja jga larh kita kena pilih cara hidup kita..kita kena pilih diantara baik dan buruk?saya belum pilih lagi cara hidup yg saya hendak ambil..tpi saya dah bnyk melihat dn bnyk mendengar jln jln hidup yg kwn saya telah ambil..ada yg gembira dgn cara hidup nya dn ada pula yg menyesal.life is to complicated..kita ta dpt teka apa yg berlaku di masa akan datg.kita kna bnyk berdoa agar dpt yg terbaik dn jauh kn dri benda jaht..

  SEKARANG saya lagi bnyk mendengar dri berkata kata..bnyk masalah kawn kawan saya yg telah saya dgr..tpi masalah saya biar je larh jdi mslh saya..:)..lagipun sape larh na dgr bkan?hehe..guna hiidup ini dgn baik.buat satu prinsip hidup dan jangan sesekali melaanggar nya..keyh?peace and love from me..

No comments:

Post a Comment